C-mine zoekt! Wie vindt?

C-mine in Genk werkt aan een businesscentrum ‘creatief ondernemen’. Dit centrum heeft nog een nieuwe naam nodig en daarvoor rekent Genk op de creativiteit van haar inwoners.

Op C-mine wordt er momenteel hard gewerkt aan het nieuwe centrum dat in de oude kantoorgebouwen komt. Genk wil creatieve ondernemers stimuleren door hen geschikte ruimtes aan te bieden. Zo kan onder meer de gamingindustrie rekenen op nieuwe en flexibele ruimtes, maar ook op deskundig advies over bedrijfsontwikkeling. Het Microsoft Innovation Center is alvast de eerste om zich in deze nieuwe uitvalsbasis te installeren.

Bij zo’n nieuwe ontwikkeling hoort een nieuwe naam. En die wordt niet zomaar gekozen, want alle inwoners kunnen meezoeken naar een goed klinkende naam. “We zoeken een naam die in één woord zegt waar het op staat, maar toch verrassend en creatief is”, zegt burgemeester Wim Dries.

De creativiteit van de burgers wordt beloond, want aan de wedstrijd hangt, naast eeuwige roem, ook een beloning van 500 euro vast. Iedereen kan een voorstel indienen tot en met 28 februari.

© 2012 – StampMedia – Tekst: Eva Ramaekers, video: Maurizio Ciranni, Stef Stockmans & Eva Ramaekers

===

Deze reportage werd gepubliceerd door Het Belang van Limburg – online op 27/02/2012
Deze reportage werd gepubliceerd door Nieuws.be op 27/02/2012

1 reactie op dit artikelReageer
  1. Leuk initiatief, maar er staat nergens vermeld waar je de nieuwe naam naar toe kan posten.

Over C.H.I.P.S. StampMedia

C.H.I.P.S. StampMedia is het eerste persagentschap in Vlaanderen - erkend als ‘algemeen nieuwsmedium’ door de Vlaamse Vereniging van Journalisten - dat een stem geeft aan alle jongeren in de media.
En dat niet alleen. StampMedia wil de berichtgeving over jongeren corrigeren en hen vooral zelf aan het woord laten. Zeker daar waar hun mening van belang is en weinig gehoor vindt in de mainstream kanalen.
Kortom: C.H.I.P.S. StampMedia is een persagentschap door jongeren met nieuws voor iedereen die het wil horen.
Daarom zijn we op zoek naar jongeren van allerlei slag, allerlei afkomst, allerlei overtuigingen en graag tussen zestien en zesentwintig jaar om mee te werken binnen dit unieke persagentschap.

Twitter

  • 25 oktober 2014 @ 10:32

    Foodfestival Krachtvoer: voedsel voor de geest - http://t.co/QhYmHQGRbm http://t.co/UnQJSu9vnb

  • 25 oktober 2014 @ 09:53

    XTERRA: het offroadbroertje van de Ironman @JimThijs @YerayLuxem @rwoestenborghs @bartaernouts http://t.co/rHCzfHQo6C http://t.co/gZ0OtdJeAl

  • 24 oktober 2014 @ 15:18

    Naaktmodeltekenen in het atelier van Rubens - http://t.co/Ixe4RytUJT http://t.co/mAXTXdy9Mq

  • 24 oktober 2014 @ 11:17

    Van stront naar schacht: relaas van een studentendoop - http://t.co/nq9RDRum9n http://t.co/JiDbBzFkV4

  • 24 oktober 2014 @ 10:01

    ‘Birdman’: vuilbekken met vogels @FilmfestGent http://t.co/6fPufiGZAI http://t.co/AXwPvVpROJ

  • C.H.I.P.S. StampMedia © 2014 - alle rechten voorbehouden

    C.H.I.P.S. StampMedia wordt betoelaagd door

    de Vlaamse Gemeenschap, Stad Antwerpen en Stad Genk