Succesvol Mano Mundo dankzij zonnig weekend

Mory Kanté

Mory Kanté, publiekstrekker op Mano Mundo 2012. (foto: Nathan De Ruwe)

Tijdens het weekend van 12 en 13 mei ging de 19de editie van het wereldmuziekfestival Mano Mundo door. Het evenement ging, zoals altijd, door op het domein De Schorre in Boom.

‘Kies voor klimaat’ was het centrale thema van dit jaar en daarmee probeerde het festival vooral aandacht te trekken naar de huidige klimaatsveranderingen in de wereld.

Milleniumdoelstelling 7

Het festival richt zich op alle mogelijke leeftijdsgroepen, wat betekent dat er steeds een groot aantal verschillende soorten activiteiten zijn op het festivalterrein. Optredens van muzikanten van over de hele wereld, theater- en circusvoorstellingen, workshops, comedy,… Veel van deze activiteiten werden dit jaar georganiseerd rond Millenniumdoelstelling nr. 7: ‘Actief werken aan een duurzaam milieu’, maar evengoed gingen ze over interculturaliteit, duurzaamheid en toegankelijkheid: de kernwaarden waar Mano Mundo voor staat.

Kleurrijk en divers

De organisatie was alvast tevreden over de opkomst voor deze editie, zo zegt Doris Schyns van de organisatie: “Vooral zondag zag de weide zwart van het volk. Het valt ook op dat het festival elk jaar kleurrijker en diverser wordt en dat er steeds meer mensen van alle leeftijden zijn.” Voor hen was het festival dus al zeker een succes.

© 2012 – StampMedia – Moira De Graef, foto’s: Nathan De Ruwe, video: Hoi-Fung Ng, Moira De Graef, Antonio Guadamus, Nathan De Ruwe

===

Dit artikel werd gepubliceerd door MO* – online op 13/05/2012
Dit artikel werd gepubliceerd door Belg.be op 14/05/2012
Dit artikel werd gepubliceerd door Jongerenplaneet.be op 14/05/2012
Dit artikel werd gepubliceerd door Pienternet.be op 14/05/2012
Dit artikel werd gepubliceerd door Nieuws.be op 14/05/2012
Dit artikel werd gepubliceerd door De Wereld Morgen op 14/05/2012

Over C.H.I.P.S. StampMedia

C.H.I.P.S. StampMedia is het eerste persagentschap in Vlaanderen - erkend als ‘algemeen nieuwsmedium’ door de Vlaamse Vereniging van Journalisten - dat een stem geeft aan alle jongeren in de media.
En dat niet alleen. StampMedia wil de berichtgeving over jongeren corrigeren en hen vooral zelf aan het woord laten. Zeker daar waar hun mening van belang is en weinig gehoor vindt in de mainstream kanalen.
Kortom: C.H.I.P.S. StampMedia is een persagentschap door jongeren met nieuws voor iedereen die het wil horen.
Daarom zijn we op zoek naar jongeren van allerlei slag, allerlei afkomst, allerlei overtuigingen en graag tussen zestien en zesentwintig jaar om mee te werken binnen dit unieke persagentschap.

Twitter

  • 29 mei 2015 @ 12:09

    Tine Hens draait een kleine revolutie af - http://t.co/6U9fYr63Cw http://t.co/C33u9iQTxQ

  • 29 mei 2015 @ 09:05

    Nieuwe technologieën beperken digitale kloof bij blinden - http://t.co/TrlHq5KsXD http://t.co/dWDco1P0ar

  • 28 mei 2015 @ 15:23

    Ampere in #Antwerpen: nieuwe evenementenzaal met menselijke warmte http://t.co/465ukVefUq http://t.co/DQRWOcR51O

  • 28 mei 2015 @ 10:04

    @zaralarsson Hi Zara! Arthur, a journalist of our online news platform, would like to know if you've got time for an interview in Belgium?

  • 28 mei 2015 @ 08:13

    ‘Wachten op gorro’: @NoMoBSOfficial als spreekbuis voor Antwerpse jongeren http://t.co/PW6VvvWg7h http://t.co/7lB70ifVI2

  • C.H.I.P.S. StampMedia © 2015 - alle rechten voorbehouden

    C.H.I.P.S. StampMedia wordt betoelaagd door

    de Vlaamse Gemeenschap, Stad Antwerpen en Stad Genk