Mobile Vikings kiest voor TwitSpark

Mobile Vikings en TwitSpark

Telecomoperator Mobile Vikings is een samenwerking aangegaan met TwitSpark, het bedrijf van de jonge Davy Kestens dat gevestigd is in San Francisco. Met deze samenwerking kiest de mobiele internetprovider ervoor om resoluut in te zetten op haar klantendienst via sociale media.

Trend uit de States

“In 2013 zal customer service via sociale media dagelijkse kost worden”, vertelt Kestens. “Het is fantastisch om innovatieve bedrijven als Mobile Vikings het voortouw te zien nemen in die beweging. Zo werkt het aan een nog snellere en vlottere customer service.” Kestens had het al voorspeld in onder andere Reyers Laat en Z-Talk. De klantendienst die werkt via sociale media is aan een opmars bezig. Na anderhalf à twee jaar in de States, begint de bal nu ook in Europa te rollen. Bedrijven zoals Mobile Vikings en Electrabel, dat ook voor TwitSpark gekozen heeft, zorgen ervoor dat die bal alleen maar sneller gaat rollen.

Wereldprimeur

Toch is Mobile Vikings ’s werelds eerste telecomoperator die met TwitSpark inzet op haar klantendienst via sociale media. En dat is niet zomaar. “We hebben heel wat tools geanalyseerd, maar TwitSpark had duidelijk onze voorkeur. Zowel Mobile Vikings als TwitSpark leggen de nadruk op customer service. Deze gelijkaardige visie heeft de doorslag gegeven voor de samenwerking. Met de functionaliteiten die het systeem ons ter beschikking stelt, kunnen we de communicatie met onze community, de Vikings, nog beter beheren”, vertelt Dorien Aerts, Chief Marketing Viking.

De Viking beweging

Mobile Vikings is niet zomaar een bedrijf, het is een beweging, een zogenaamde ‘community driven provider’. Met 78% van haar klanten aangebracht door bestaande klanten, amper marketingbudget en geen verkopers of verkooppunten, kun je wel zeggen dat het businessmodel verschilt van de andere operatoren. De ultieme doelstellingen zijn gratis mobiel internet voor iedereen, de community versterken en voortdurend werken aan nieuwe voordelen voor de leden. Ondertussen zijn er sinds december 2012 al meer dan 150.000 Vikings. In mei 2012 waren dit er nog 100.000. Recent heeft het bedrijf ook bekend gemaakt om in te zetten op de Nederlandse markt. Daar moet het wel rechtstreeks kampen met *bliep, dat ook inzet op goedkoop internet en een sterke band met haar klanten via de sociale media.

Silicon Valley

Davy Kestens is met TwitSpark gevestigd in San Francisco. Het bedrijf biedt een tool via sociale media aan om vlot om te gaan met grote volumes vragen, feedback en klachten. In februari verzamelde het meer dan een miljoen dollar aan investeringen met de hulp van onder andere Silicon Valley zwaargewichten zoals Sebastien de Halleux van Playfish, Social+Capital, en Founders Fund.

© 2013 – StampMedia – Jappe Pollentier

===

Dit artikel werd gepubliceerd door Het Nieuwsblad – online op 11/01/2012
Dit artikel werd gepubliceerd door Het Belang van Limburg – online op 11/01/2012
Dit artikel werd gepubliceerd door Nieuws.be op 11/01/2012

2 reacties op dit artikelReageer
  1. Hier is een kritische vraag die je had kunnen stellen:

    Heeft een klant binnenkort nog recht op ondersteuning indien hij zijn vraag/klacht niet wil formuleren via propriëtaire sociale media waarvoor je je speciaal moet registreren, beveiliging moet plannen, en al je communicatie standaard publiek is? Wat met de brave ouderwetse bourgeois die communiceert via e-mail, genre “Geachte blablabbla meer dan 140 karakters Verblijf ik met de meeste hoogachting, echte naam”?

  2. Hey Steven, bedankt voor je reactie.
    Ik voel hier niet echt de nood om mezelf te verdedigen, maar toch even duidelijk stellen dat de communicatie via e-mail nog altijd mogelijk blijft. Als het niet snel via Twitter opgelost kan worden, wordt er meestal wel gevraagd om een mailtje te sturen. Dus het is niet zo dat ze alles laten vallen en volledig kiezen voor Twitter. En ik ben er zeker van dat dit nog zo zal blijven, omdat er inderdaad soms meer informatie gegeven moet worden dan 140 tekens en er sowieso een publiek blijft die niet actief is op de social media.

1 pingback op dit artikel

Over C.H.I.P.S. StampMedia

C.H.I.P.S. StampMedia is het eerste persagentschap in Vlaanderen - erkend als ‘algemeen nieuwsmedium’ door de Vlaamse Vereniging van Journalisten - dat een stem geeft aan alle jongeren in de media.
En dat niet alleen. StampMedia wil de berichtgeving over jongeren corrigeren en hen vooral zelf aan het woord laten. Zeker daar waar hun mening van belang is en weinig gehoor vindt in de mainstream kanalen.
Kortom: C.H.I.P.S. StampMedia is een persagentschap door jongeren met nieuws voor iedereen die het wil horen.
Daarom zijn we op zoek naar jongeren van allerlei slag, allerlei afkomst, allerlei overtuigingen en graag tussen zestien en zesentwintig jaar om mee te werken binnen dit unieke persagentschap.

Twitter

  • 31 augustus 2014 @ 14:51

    Kruistocht eindigt in @middelheim park - http://t.co/bJ6eUAgStq http://t.co/9tRMcgiK0m

  • 29 augustus 2014 @ 08:25

    Over straaljagers en inschrijvingsgelden http://t.co/TKvGTFJ3sC http://t.co/kmb075UIWt

  • 28 augustus 2014 @ 08:30

    Verander de mentaliteit http://t.co/xPLoT6803q http://t.co/zmbRSGU0I4

  • 27 augustus 2014 @ 15:40

    Jeroen Meus: “Een keukendeur staat net iets vaker op een kier” @een http://t.co/TK7EDNl9Y4 http://t.co/VzQfKQ4tnH

  • 27 augustus 2014 @ 14:50

    Tumblr introduceert merkherkenning op afbeeldingen http://t.co/XDFSV2DK1a http://t.co/qkc35gMVyb

  • C.H.I.P.S. StampMedia © 2014 - alle rechten voorbehouden

    C.H.I.P.S. StampMedia wordt betoelaagd door

    de Vlaamse Gemeenschap, Stad Antwerpen en Stad Genk