Partners

Subsidiënten

Mediapartners:

  • Mainstream mediapartners: Apache.be, Check-point.be, DataNews, De Standaard, De Morgen, DeRedactie.be, DeWereldMorgen.be, Extrasport.be, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, Het Nieuwsblad, HLN.be, Knack, MO*, Metro, Newsmonkey.be, She.be, Sportmagazine, Sportwereld, Sporza.be, Trends, TV Brussel
  • Nichemediapartners: Allesoverjeugd.be, Antwerpen.be, Apen.be, Atletieknieuws, Belg.be, Bill.be, Bloovi.be, Cuttingedge.be, De Beiaard, De Journalist, De Nieuwe Tydinghe, Engineeringnet.be, Europa.eu, Express.be, Gazet van Turnhout, Gentblogt.be, invlaanderen.be, Jongerenplaneet.be, Joods Actueel, Joop.nl, Kif Kif, kuleuvenblogt.be, ME- Gids.org, MIRARI, Netties.be, Nieuws.be, Nieuws-overzicht.be, Opiniestukken.nl, Openantwerpen.be, Pienternet.be, Psychologies.be, Spasibo-magazine.com, Taalhelden.org, Vandaag.be, Zeronaut.be, ZiZo online, Zita.be

Inhoudelijke partners:

  • StampMedia is lid van Media21, het samenwerkingsverband van nieuwe online media tussen Mo.be, Recto:verso, Doorbraak.be, DeWereldMorgen, Newsmonkey.be, Apache.be, Charlie Magazine en StampMedia. Met dit samenwerkingsverband werken we op belangenbehartiging voor de online media.

Onderwijspartners

Workshoppartners:

  • StampMedia voorziet technische workshops voor zowel video en fotografie, als nieuwe online publicatie-tools en tekst. Inhoudelijk geven inzicht in de manier waarop nieuwsmedia werken. Naast de basisworkshops voorzien we verdiepende workshops voor gevorderden (bv. opiniestukken schrijven, after effects, interviewtechnieken, color grading, photoshop, onderzoeksjournalistiek) en specifieke masterclasses, waarbij jongeren individueel feedback krijgen van specialisten uit het veld. Tot slot bieden we ook preprofessionele workshops aan, om de overgang naar het professionele leven te vergemakkelijken.
  • Externe journalisten die projectweken hebben begeleid, waren onder meer Laila Ben Allal
  (VRT/CNN), Tim F. Van der Mensbrugghe (ex-De Morgen), Tine Hens (Focus Knack), Mieke Geysmans (Belang van Limburg), Sue Somers (Humo), Jeroen de Preter (De Morgen), Sara Vandekerckhove (De Morgen), Tom Naegels (De Standaard) en Erhan Demirci (Radio2).

Projectpartners:

  • We organiseerden een diversiteitsweek en ontwikkelden concepten voor nieuwsapps in de Crazy News Week,… We deden mediakampen op VRT en zetten samenwerkingen op met De Morgen rond Psychiatrie, met Knack Weekend rond jonge fashionista’s en met De Standaard voor de jongerenverkiezingsbijlage (2014).
  • Bij de projecten buiten Antwerpen proberen we telkens een sterke, lokaal verankerde partner te zoeken. Zo werken we in Gent voornamelijk samen met Mediaraven, vertrekken we in Genk sterk vanuit de noden van de Stedelijke Jeugddienst en ondersteunen we in Leuven het audiovisuele luik van de studentenredactie van Veto.
  • Binnen de non-profit hebben we samenwerkingen met BOS+, Broederlijk delen en Damiaanactie. Met deze spelers werken we op brede bewustwording van de problematieken waar zij op werken. Onze jongeren maken begeleide video- of tekstreportages in de landen waar deze NGO’s actief zijn. 
Met Unicef hebben we een rond de Unicef Young Journalist Award. Samen met hen gaan we in een wedstrijdformule op zoek naar de beste jongerenreportage over kinderrechten in België. Deze reportages worden speciaal voor deze wedstrijd gemaakt door jongeren tussen 16 en 26 jaar.
  • Op internationaal vlak zijn we lid van European Youth Press. Dit is een samenwerkingsverband tussen 27 organisaties van jonge mediamakers. We doen uitwisselingen en organiseren samen trainingen. Op deze manier komen onze jongeren in contact met jongeren van andere. Daarnaast hebben we ook een samenwerking met AFS, waarbij wij een van de ontvangende organisaties zijn.
  • De afgelopen jaren onder meer samenwerkingen met PAJ (fototentoonstelling in Red Star Line), Kras Merksem (reportage over daklozenproject), Demos (redactie Enter-festival), Winterslag Feest (mini- interviews bezoekers), Mestizo Arts Festival (reporters MAF 2015), Okan Summer School, GeMerkt (fashion project in Genk), Sant’Egidio (Video workshop week), de J100 (dialoogtraject van de Antwerpse WMKJ’s naar aanleiding van toenemend machtsvertoon van de politie),…
  • Daarnaast loopt er een jongere met ASS een begeleide werkstage, hebben we jaarlijks een stageplek voor een jongere uit BUSO OV4, doen we samenwerkingen met het Time Out Traject van Elegast en de Persoonlijke Ontwikkelingstrajecten van Arktos, krijgen we jaarlijks een aantal Okan-werkingen over de vloer,…

Over StampMedia

StampMedia is het eerste persagentschap in Vlaanderen - erkend als ‘algemeen nieuwsmedium’ door de Vlaamse Vereniging van Journalisten - dat een stem geeft aan alle jongeren in de media.
En dat niet alleen. StampMedia wil de berichtgeving over jongeren corrigeren en hen vooral zelf aan het woord laten. Zeker daar waar hun mening van belang is en weinig gehoor vindt in de mainstream kanalen.
Kortom: StampMedia is een persagentschap door jongeren met nieuws voor iedereen die het wil horen.
Daarom zijn we op zoek naar jongeren van allerlei slag, allerlei afkomst, allerlei overtuigingen en graag tussen zestien en zesentwintig jaar om mee te werken binnen dit unieke persagentschap.

Twitter

  • 17 februari 2017 @ 16:16

    Geen draagvlak voor Dikketruiendag in Hasselt - https://t.co/KYz2bYAq6w https://t.co/dghFDwnWma

  • 17 februari 2017 @ 16:00

    Jaric Schaessens “Ik maakte van mijn hobby mijn beroep” - https://t.co/6rGfTYXm4H https://t.co/HkTuH61flA

  • 17 februari 2017 @ 12:00

    Exotische naam zkt woning - https://t.co/pHtE5SnuU8 https://t.co/yJGT5n33Kj

  • 16 februari 2017 @ 12:54

    'Tournée Minérale: Hij die zonder zonden is, werpe het eerste glas.' https://t.co/DaxOWP4tAF https://t.co/MwkvDSTjKw

  • 16 februari 2017 @ 10:27

    Kijk binnen op de werf van de Noorderlijn – Premetrostation Opera - https://t.co/JhPG5vF5i7 #antwerpen https://t.co/WR9Dvksetx

  • StampMedia © 2017 - alle rechten voorbehouden

    StampMedia wordt betoelaagd door

    de Vlaamse Gemeenschap, Stad Antwerpen en Stad Genk