© Silvia Shoots
reacties (0)

Lore Janssens (28) runt al twee jaar het modemerk Oh Yaz. Alle producten van de Antwerpse promoten selflove en woman empowerment. Binnenkort brengt ze een ondergoedlijn uit op basis van bamboe. “Ik was op zoek naar gezonder ondergoed, dat beter ademt. Vaak wordt dan katoen aangeraden, maar daar voelde ik me niet sexy in.” Dus koos de Janssens voor het ecologische bamboe. “Onze lichamen verdienen het beste.”

Lore Janssens begon na haar Master sociologie en een postgraduaat lerarenopleiding in gedrags- en cultuurwetenschappen aan een nine to five job. Dat was echter niets voor de Antwerpse: “Ik heb mezelf moeten forceren in een job die niet voor mij was weggelegd. Ik wilde een job die me écht voldoening gaf”. Na een adempauze en een aantal verre reizen heeft Lore het modemerk Oh Yaz opgericht. Ze getuigt: “Het eerste waar ik zeker van was, waren de empowering, sassy quotes. Het idee was oorspronkelijk veel groter, maar voor de haalbaarheid besloot ik om te starten met T-shirts.”

“De keuze om T-shirts te produceren was achteraf gezien logisch”, vertelt Lore. Als tiener liet ze al haar eigen T-shirts maken. “Ik kon niet snel mijn draai vinden in de winkelketens. Nu is er heel wat aanbod, maar toen liet ik mijn shirts vaak zelf drukken. Ik was echter vaak meer teleurgesteld dan enthousiast over de eindproducten toen ik ze eindelijk in de bus kreeg”.

"Ik wil een plek en lifestylebrand creëren waar je jezelf kan zijn in all its glory."
© Silvia Shoots

Door de sprekende boodschappen op de Oh Yaz T-shirts wil Lore vrouwen een gevoel van zelfzekerdheid geven. Op deze T-shirts staat dan onder andere de boodschap “Boy bye” of “How about no?”.

Lore hecht veel belang aan Woman empowerment: “Ik vind het belangrijk dat mensen zich goed in hun vel voelen. Dat is gegroeid vanuit mijn studies. Ik ben altijd al zeer geïnteresseerd geweest in het gedrag van individuen en groepen. Het kan een enorme impact hebben op hoe je jezelf voorstelt en voelt bij bepaalde mensen. Ik wil een plek en lifestylebrand creëren waar je jezelf kan zijn in all its glory. Daarom openen we onze website met de boodschap It is our mission to make you fall in love with yourself”.

In het licht van de woman empowerment-visie, biedt Lore sinds kort ook Twerk-workshops aan. Met haar zogenaamde Twerkshops wil de Antwerpse vooral vrouwen uit hun comfortzone laten treden en stap voor stap zelfvertrouwen laten opbouwen.

© Silvia Shoots

Bamboost: bamboe ondergoed met een speciale boodschap

Met Lores nieuwe project, produceert ze ondergoed gemaakt van bamboe. “Ik was op zoek naar gezonder ondergoed dat beter ademt. Vaak wordt dan katoen aangeraden, maar daar voelde ik me niet sexy in. Het huidige aanbod is vrij saai en bestaat uit fletse kleuren.” Bij gebrek aan beter begon Lore dan maar zelf aan de zoektocht naar een gezonder product waarin ze zich goed én sexy voelt.

Dat verliep echter niet zo gemakkelijk als gedacht. Na veel onderzoek, gesprekken met een ecologische stoffenconsulente en met een seksuologe, kwam Lore uit bij bamboe. “Bamboe als grondstof voor ondergoed is nog redelijk onbekend, maar heeft veel voordelen: het absorbeert vocht drie maal beter dan katoen, het heeft een antibacteriële laag en het werkt anti-allergeen.” De Bamboost-onderbroeken zijn door hun samenstelling uit 95% uit bamboe en 5% elastaan, ook ecologisch. “Onze lichamen verdienen het beste, daarom ben ik zo enthousiast over dit product.”

"Ik was op zoek naar gezonder ondergoed dat beter ademt. Vaak wordt dan katoen aangeraden, maar daar voelde ik me niet sexy in."

Ook aan haar ondergoedlijn wil Janssens een selflove-toets toevoegen. Aan de binnenkant van elk stuk vind je een motiverende quote. “Ik wil duidelijk maken dat die quote voor de vrouw zelf is, en niet voor anderen. Dat maakt het persoonlijk en intiem.”

In het voorjaar van 2020 lanceert Janssens haar ondergoedlijn. Daarvoor loopt momenteel tot en met 22 december een crowdfundingcampagne op het online platform Ulule. “Bamboost zal 2 modellen, 4 maten in het zwart aanbieden en is bedoeld voor vrouwen van alle maten. Als ik met de crowdfunding 6.000 euro ophaal, behaal ik mijn doel en kan ik starten met de productie.”


Dit artikel werd gepubliceerd door apen.be op 18/12/2019

vorige volgende

Reacties

Plaats een reactie