reacties (0)


Op zaterdag 26 april vindt in de Antwerpse Renault Garage Ecstatic plaats, één van de populairste house-events. De organisatoren werken samen met TheSoundYouNeed (TSYN), één van de grootste YouTubekanalen binnen de new-school house. “Zonder het YouTubekanaal hadden we ook wel succes gekend, maar dan had het veel langer geduurd.”

Antwerpen loopt over van house warmings, maar housefeestjes? Wij zochten Christophe Balloey en Robbe Dekoning, de 19-jarige organisatoren van Ecstatic. “Wij proberen vooral het genre te promoten in Antwerpen. We zijn er eigenlijk  opgekomen door de verschillende YouTubekanalen zoals Majestic en TheSoundYouNeed.

Waarvoor staat Ecstatic?

Christophe: “Wij proberen een unieke sfeer te creëren van happy people. Een relaxed sfeer: muziek primeert niet meer voor de mensen. Die willen gewoon ook graag een praatje kunnen doen.”

Wanneer hebben jullie beslist om met dit nieuwe concept te beginnen?

Christophe: “Met ons vorige event, Experiment, promootten wij vooral hip hop en drum and bass. Naderhand waren we meer aan het luisteren naar de nieuwere  YouTubekanalen. Op een gegeven moment hebben we beslist: hier moeten we iets mee doen, want dit hebben we nog niet in Antwerpen.”

Jullie hebben contact opgenomen met een van die kanalen, TheSoundYouNeed. Hoe reageerden zij?

Robbe: “Toen we TheSoundYouNeed voor het eerst contacteerden, dacht hij dat wij het niet serieus namen. We zijn ook nog jong (lacht). Toen we konden voorleggen dat we met Experiment al een hele reeks geslaagde events hadden gemaakt, hebben we samen Ecstatic op poten gezet.”

Christophe: “Hij vindt onze events heel leuk, want hij promoot die artiesten wel, maar hij krijgt nooit de kans om hen  bezig te zien. Dat is net zo leuk aan Ecstatic, en daarom willen we dat nog lange tijd blijven verderdoen! Ook zonder TheSoundYouNeed hadden we succes gehad, maar dan had het langer geduurd.”

Jullie zitten al aan de vierde editie. Wat is volgens jullie de succesformule van Ecstatic?

Robbe: “Je begint aan een evenement met een beeld voor ogen en daar moet je volledig achter staan. Mensen merken dat ook, dat als je zelf helemaal achter je event staat.”

Christophe: “Wij voeren wij onze marketingcampagne zowel online als op straat. We hebben de lijn doorgetrokken wat we met Experiment gedaan hebben.”

Robbe: “Dat geeft naast de samenwerking met TheSoundYouNeed inderdaad een serieuze boost. Het artwork is ook helemaal anders: het past meer bij het genre, toont meer volwassen. En het is ook belangrijk om artiesten op de juiste moment te programmeren.”

Christophe: (vult aan) “Zo hebben wij STWO en Klingande geprogrammeerd op  vorige edities. Als je die artiesten nu hoort op de radio of ziet dat ze op een groot zomerfestival staan, geeft dat een enorm bevredigend gevoel.”

Welke plaats heeft House in Antwerpen?

Robbe: “Het is nog altijd aan het opkomen. Het heeft altijd al geleefd in Antwerpen en veel clubs promoten het genre ook, maar wij proberen dat te laten herleven met de meer nieuwere, jongere House.”

Christophe: “Wij brengen inderdaad de nieuwere House, met jongere artiesten en publiek. Als je goed weer hebt en je zet happy House op, zullen mensen altijd blij zijn. Het is een perfect trio: zon, beats en bier!”

© 2014 – StampMedia – tekst: Robbe Heyrman en Thomas Verstrepen, foto: Liesbeth Knaeps



Dit artikel werd gepubliceerd door Het Nieuwsblad - online op 26/04/2014


Reacties

Plaats een reactie