Subsidiënten
- StampMedia wordt structureel ondersteund door de Vlaamse Gemeenschap, afdeling Jeugd.
- StampMedia wordt betoelaagd door de Jeugddienst van de Stad Antwerpen.
Technische partners:
- StampMedia werkt samen met IO Technologies voor het monitoren van de bezoekcijfers van onze platformen.
Mediapartners:
De redactie van StampMedia is erkend door de Vlaamse vereniging voor journalisten (VVJ) en werkt onder een redactiestatuut.
- Traditionele mediapartners: VRTNWS, Het Laatste Nieuws, De Morgen, De Standaard, Knack, Bruzz, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, Het Nieuwsblad, ...
- Niche mediapartners: MO*, Apache, De Wereld Morgen, Sociaal.net, NXTPOP, Weliswaar, WAT WAT, Kif Kif, Doorbraak, Apen, Antwerps Persbureau, Praatradio, ...
Onderwijspartners
- StampMedia werkt samen met tal van journalistieke opleidingen door het ter beschikking stellen van stageplaatsen en diepgaande coaching van studenten: AP Hogeschool, PXL Hogeschool, KU Leuven (campus Brussel), Hogeschool West-Vlaanderen, Erasmushogeschool, Thomas More Mechelen, Arteveldehogeschool, Sint Jozef OV4, Sint-Lodewijk, Universiteit Antwerpen, ...
Workshoppartners:
- StampMedia voorziet technische workshops voor zowel schrijven, video en fotografie, audio als nieuwe online publicatie-tools. Inhoudelijk geven we inzicht in de manier waarop nieuwsmedia werken. Naast de basisworkshops voorzien we verdiepende workshops voor gevorderden (opiniestukken schrijven, after effects, interviewtechnieken, color grading, photoshop, onderzoeksjournalistiek) en specifieke masterclasses, waarbij jongeren individueel feedback krijgen van specialisten uit het veld. Tot slot bieden we ook preprofessionele workshops aan, om de overgang naar het professionele leven te vergemakkelijken.
- Externe journalisten die projectweken hebben begeleid, waren onder meer Laila Ben Allal (VRT/CNN), Tim F. Van der Mensbrugghe (De Morgen), Tine Hens (Focus Knack), Mieke Geysmans (Belang van Limburg), Sue Somers (Humo), Jeroen de Preter (Knack), Sara Vandekerckhove (De Morgen), Tom Naegels (De Standaard), Erhan Demirci (Radio 2) en Jan Stassijns (Gazet van Antwerpen).
Projectpartners:
- We organiseerden een diversiteitsweek en ontwikkelden concepten voor nieuwsapps in de Crazy News Week. We deden mediakampen op VRT en Gazet van Antwerpen. We zetten samenwerkingen op met De Morgen rond psychiatrie, met Knack Weekend rond jonge fashionista’s en met De Standaard voor de jongerenverkiezingsbijlage (2014).
- Bij de projecten buiten Antwerpen proberen we telkens een sterke, lokaal verankerde partner te zoeken. Zo werken we in Gent voornamelijk samen met Mediaraven, vertrekken we in Genk sterk vanuit de noden van de Stedelijke Jeugddienst en ondersteunen we in Leuven het audiovisuele luik van de studentenredactie van Veto.
- Binnen de non-profit hebben we samenwerkingen met BOS+, Broederlijk delen en Damiaanactie. Met deze spelers werken we op brede bewustwording van de problematieken waar zij op werken. Onze jongeren maken begeleide video- of tekstreportages in de landen waar deze ngo’s actief zijn. Met Unicef hebben we samengewerkt rond de Unicef Young Journalist Award. Samen met hen gaan we in een wedstrijdformule op zoek naar de beste jongerenreportage over kinderrechten in België. Deze reportages worden speciaal voor deze wedstrijd gemaakt door jongeren tussen 16 en 26 jaar.
- Op internationaal vlak zijn we lid van European Youth Press. Dit is een samenwerkingsverband tussen 27 organisaties van jonge mediamakers. We doen uitwisselingen en organiseren samen trainingen. Op deze manier komen onze jongeren in contact met jongeren van andere. Daarnaast hebben we ook een samenwerking met AFS, waarbij wij één van de ontvangende organisaties zijn.
- De afgelopen jaren deden we onder meer samenwerkingen met PAJ (fototentoonstelling in Red Star Line), Kras Merksem (reportage over daklozenproject), Demos (redactie Enter-festival), Winterslag Feest (mini- interviews bezoekers), Mestizo Arts Festival (reporters MAF 2015), Okan Summer School, GeMerkt (fashion project in Genk), Saint’Egidio (Video workshop week), de J100 (dialoogtraject van de Antwerpse WMKJ’s naar aanleiding van toenemend machtsvertoon van de politie),…
- Daarnaast doen we samenwerkingen met het Time Out Traject van Elegast en via de Persoonlijke Ontwikkelingstrajecten van Arktos, krijgen we jaarlijks een aantal Okan-werkingen over de vloer.
- Voor de YOUCA action Day laten we regelmatig een jongere een dagje meelopen op de redactie om zo geld in te zamelen voor het goede doel.