reacties (0)


Na tien bijeenkomsten heeft het pop-upreclamebureau Het Nest een nieuwe communicatiecampagne klaar rond jong creatief talent van de provincie Antwerpen. Bijzonder, want Het Nest bestaat uit acht jongeren die in de provincie Antwerpen wonen, studeren of werken. “We zijn van nul begonnen en nu hebben we een campagne, klaar om te lanceren.”

Om meer (h)erkenning te krijgen voor verschillende projecten die de provincie Antwerpen opzet rond jong creatief talent, was er nood aan nieuwe communicatiestrategie en visuele identiteit. Hiervoor gaf de provincie de opdracht aan reclamebureau De Vloer om samen met jongeren een communicatiecampagne uit te werken met jongeren.Het resultaat werd Het Nest, een pop-up reclame bureau voor én door jongeren.

Van copywriter tot mediastrateeg

De groep bestaat uit acht verschillende Nestelingen met ieder een specifieke taak. Van art director over coördinator tot regisseur. Acht creatieve, enthousiaste jongeren die drie maanden aan dit project zullen werken samen met een professioneel team aan hun zijde.

“Omdat ik grafische vormgeving volg, zag ik dit als een ideale kans”, legt Katinka Vermeylen, de copywriter van Het Nest uit. “Bij de inschrijving kon je een functie kiezen. In het begin werkten we veel tezamen, maar naargelang de periode begonnen we meer taken te doen die bij onze functie pasten”, vult ze nog aan.

Koen Van Deun, oprichter van De Vloer legt uit: “We hebben acht jongeren gekozen omdat vijf net te weinig was en negen net te veel. (lacht) Als de ene niet zo goed overeenkomt met een andere persoon, kan hij/zij nog met iemand anders praten. Acht leek ons een goed getal om een groep te vormen.

Na tien bijeenkomsten een nieuwe communicatiecampagne rond jong artistiek talent van de provincie Antwerpen creëren, klinkt makkelijker dan gedacht. Toch is het de acht Nestelingen gelukt om een concreet plan op te stellen. Mediastrateeg Thomas Verstrepen legt uit: “We zijn van nul begonnen. En nu hebben we een campagne, bijna klaar om te lanceren.”

Toekomst

Of er nog zo’n gelijkaardige campagne komt, is onduidelijk, maar Van Deun ziet het zitten om dat in de toekomst te herhalen. “Dit was een project voor de jeugddienst van de provincie Antwerpen. Later wil ik jongeren graag opnieuw een kans geven om na te denken over reclame.”

Meer info over het verdere verloop van de Nestelingen en de lancering van de nieuwe campagne: www.inhetnest.be en op de Facebookpagina van Het Nest.

© 2015 – StampMedia – tekst: Ange-Vanessa Nsanzineza, foto: Liesbeth Knaeps


Dit artikel werd gepubliceerd door Jongerenplaneet.be op 23/01/2015
Dit artikel werd gepubliceerd door Apen.be op 23/01/2015
Dit artikel werd gepubliceerd door Het Nieuwsblad - online op 23/01/2015


Reacties

Plaats een reactie