HASSELT - Kristien Follon, ontwerpster van TITI + THE GERMAN KID, presenteert zaterdag 25 januari 2014 haar nieuwe zomercollectie Oh my God in klooster het Heilig Paterke. Maar ze is niet van plan om er tegen de schenen te stampen.

Het atelier van Follon wordt omringd door kerken en kloosters. Nonnen en paters maken dagelijks deel uit van haar uitzicht. Het is uiteindelijk haar bron van inspiratie geworden. "Ik heb de hele collectie getekend en geshoot in klooster het Heilig Paterke. Nu mag ik er ook de presentatie doen", vertelt Follon. 

Richtlijnen

Het klooster heeft de nieuwe collectie nog niet gezien, maar ze verwachten geen problemen. "Ze mag van ons alles doen, want ze heeft op voorhand gezegd dat ze het netjes zal houden", zegt overste Louis Spreuwers. Kristien Follon is ook niet van plan om een discotheek te maken van het klooster. Voor het tijdstip van de modeshow heeft ze wel richtlijnen gekregen. "De presentatie mag pas na de mis beginnen en het moet om 22.00u gedaan zijn."

Wit

Wie het kledingmerk een beetje kent, weet dat kleur een deel van haar handelsmerk is. Toch zal deze collectie bijna volledig wit zijn. De Oh my God collectie is heel sereen en past dus in de rustige sfeer van de kerk: "Ik wil heel hard clashen en afstappen van de primaire kleuren. De collectie is heel wit met toetsen van lichtgeel en lichtblauw. Ik hoop dat ik mijn statement ook zonder kleur kan maken", zegt de ontwerpster.

Quote

Een ander handelsmerk van de ontwerpster zijn haar bekende quotes: Strangers have the best candy, being nice is cool, the better you dress the worse you can behave. Follon plakt er overal te pas en te onpas een op en ze verklapt dat er ook in de zomercollectie zullen zitten. Believe the hype is hier al eentje van.

© 2014 - StampMedia - Sima Safi


Dit artikel werd gepubliceerd door Het Nieuwsblad - online op 23/01/2014
Dit artikel werd gepubliceerd door Jongerenplaneet.be op 24/01/2014
Dit artikel werd gepubliceerd door Het Belang van Limburg - online op 24/01/2014